onsdag 16 maj 2012

Det började regna...

i går kväll när vi var nere i byn och åt. Det verkar som det hållt i sig och regnat hela natten och det fortsatt HELA dagen. Dagens träningspass kändes med ens inte lika lockande >_<
Vi har tränat i regn hela dagen. Tur att jag har med regnkläder till både mig och Sheger. Det är så tråkigt när han blir genomblöt för han tar lång tid på sig att torka. Dessutom är det svinkallt på vårt hotellrum...

Träningen idag var bättre för oss än igår. Grabben laddar på men är iaf inte hysterisk ;0) Visst finns saker att önska men min prioritering har ändå varit att försöka hålla honom någorlunda lugn. Det har gällt både träningen hemma och även här nere. Jag vill hellre ha honom lite frågande än med full gas. Vid det senare tror jag, om det är halt underlag, att det annars kan bli för långa bromssträckor... Liksom bra om vi kan hålla oss kvar på plan!

På bilden finns vårt hotell ungefär vid den blå pricken. I mitten på bilden i skogen till vänster syns planen till den lokala Brukshundklubben där vi tränat i två dagar.


3 kommentarer:

  1. Lycka till nu!!! Vi hejar på er här hemifrån!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Oh jisses vad jag håller tummar o tår. Heja heja heja.

    SvaraRadera
  3. Samma här, tummar och tassar är hållna!!!
    Heja heja!
    Annica m flock

    SvaraRadera