lördag 8 september 2012

Nervös x 2...

För en vecka sen var Sheger å jag i Katrineholm å tävlade. Det var första tävlingen efter hans sjukdom. Brukar inte ens vara pirrig inför tävling men nu var jag istället sket nervös innan vi kom fram, läskig känsla!
Jag har varit så rädd för att tävlingen på SM, som det i efterhand visade sig att var riktigt sjuk på, på nåt vis hade "satt" sig i huvudet på honom.
Var helt inställd att om jag märker minsta lilla konstighet kliver vi av direkt!
Nu behövdes inte det för han kändes fin och ganska lagom rakt igenom. Visst, lite ringrostigt var det, men det löste vi tillsammans! Sheger "kan själv" Löfroth glimtade oxå fram ibland ;0)

Det bästa var iaf. när vi var klara så studsar han i fyrsprång av plan, då blev det lite vått i mattes ögonvrå!
Han var på gott humör, lite skojfrisk och nöjd med sin insats!

I onsdags var det dags för återbesök hos veterinären med nya blodprov. I väntan på dem var det dags å bli nervös igen...
Sheger var inte heller så nöjd över å sitta å vänta inne på undersöksrummet. Han hoppade upp bakom mig i stolen å satt där ända fram tills personalen kommit och jag ber honom å gå ner... Tydligen bra å ta skydd bakom mig!
Det visade sig att hans värden nu låg inom det normala och då är han äntligen friskförklarad :0)

Nu kan vi träna på igen och sakta men säkert försöka förbättra ork och koncentration. För på det stadiet fattas det av naturliga skäl ganska mycket!

Har anmält oss till några tävlingar framöver. Nästa start blir på landslagets rankingtävling i Forserum. Har varit osäker på om vi skulle kunna starta, men har nu bestämt att vi gör ett försök!

Bosse tränar på men för honom är det inte nån planerad start i sikte än. Vill få igång Sheger fullt först. Lilla Bosse får åter stå tillbaka för "storebror"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar