fredag 28 september 2012

Mållös träning och ptrooo...

Har den senaste tiden tränat på med Sheger ganska flitigt om än aningens mållöst...
Har inget sånt där jättemål framför mig i hans träning just nu. Han har tränat på helt ok och jag har även vågat pressa på ganska bra utan att märka nåt konstigt med honom. Han har dessutom suttit på alla "sitt i grupp" vi gjort sen Forserum. Har inte ändrat på nåt i den träningen utan hoppas fortfarande att det bara var olycksfall i arbete >_<
Ny tävling på söndag, då får jag se om han sitter stadigt eller om vi fått ett problem...

Vi har haft en del "diskussioner" om hur saker ska göras på träning och nu verkar vi ha hittat vägen tillbaka till oss igen. Vi har fortfarande lite att fila på för att vara tillbaka i den form han var innan sin sjukdom. Nu är det inte nåt mål i sig, att komma dit nu, utan egentligen mer som jämförelse.

Vi har ett par tävlingar kvar i år och jag hoppas jag kan ha honom "i hand" och gå ut på plan å bara ha jäkligt skoj utan att släppa fram "Sheger kan själv Löfroth"... Svårt och en riktig balansgång! Gör jag träningen för klurig så finns chans för att han blir för taggad. Gör jag den för enkel riskerar jag att han blir nonchalant. Han fungerar absolut bäst då han får ha ett litet frågetecken bakom ena örat...

Bosse har sista tiden fått mer träningstid. Tycker han svarat riktigt bra på vår träning och nu har jag dragit slutsatsen att han har mer än nog av självförtroende... Nu tror jag att han har funnit den röda tråden i både träning och momenten. Börjar komma tendenser att han oxå "kan själv". Vilket just nu nästan konstant resulterar i tjuvstarter eller egenhändigt tagna beslut om att komma snabbt till avslut.

Från att han i början av sin träning ha varit en ganska långsam hund, har han nu mer än nog fart. Han trycker på utan in i hel**te. Detta trots att jag inte jobbat en enda gång med att öka farten. Nu önskar jag att han kunde ta det lite lugnare! Ser ibland tendens till att benen springer utan att hjärnan är helt påkopplad...
Behöver snart börja "paketera om" i hans tänk, men eftersom han inte ska tävla nåt mer i år ska han få hålls en stund till ;0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar