söndag 30 september 2012

He's baaaaack!

Idag har Sheger & jag tävlat i Mariestad och det var med en spänd förväntan jag lämnade Sheger i sitt i grupp...
Känslan när tiden var ute och jag kom fram å såg att han fortfarande satt var skön. Det var segern för dagen!

Vi hade startnr. 4 så sen blev det lite väntan. Jag märkte direkt att jag idag skulle få hålla honom ganska kort annars skulle han köra sitt eget race...

Jag är nu otroligt nöjd med min taktik som höll och inte minst min hund! Han var i hand nästan hela vägen. Bra koncentration, bra tryck OCH noggrann. Tappade honom precis vid fjärren och den blev allt annat än bra. Men i det stora hela så var det sju moment längre än förra tävlingen ;0)

Efter den katastrofala fjärren landade vi på 288,5p. Nu har han verkligen visat mig att han orkar och som vanligt jobbar han bäst under lite press.

Extra glad blev jag över Lillemor's kommentar: "jag har aldrig sett honom gå ett så bra fritt följ på tävling".

Grattis till Diana och Lillemor som knep första och andra platsen. Diana hade oxå uppvisning med Dio i Lkl2 - snyggt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar