fredag 14 september 2012

Ringrostig, hur & när ska jag göra vad..?

Det tål å tänkas på. Jag syftar på när jag tränar med hundarna.
Det har de senaste dagarna kommit flera tillfällen då jag inte helt kommer ihåg vad jag har för olika retningar på grabbarna. De är så pass olika att det skiljer jättemycket. Blir inte så göra bra med fel sak på fel hund...

Det är så pass länge sen jag körde mycket träning med Sheger, så jag måste numer tänka där jag bara gjorde förut... Ganska svårt! Har dessutom tappat lite av känslan för hur långa stoppsträckor han behöver på olika saker, jag hamnar liksom på efterkälken hela tiden >_<

Det är just nu en sabla tur att han vet vad han ska göra och jämt bara har ett öra åt mitt håll å sköter resten själv.
Har registrerat ett par tillfällen då han tittar lite konstigt, liksom menande på mig - och just då har jag varit väldans glad att han inte kan prata...

Igår körde vi på lite träning och tror jag plöjde genom alla elitövningarna ett par gånger med bägge hundarna.

Idag tar vi igen oss, det blåser småspik och har regnat nästan hela dagen.

Vi har traskat en prommis och Sheger har gått lite ff och en hoppapport, that's it. Bosse har kört ett "tänka pass". Han har av nån märklig anledning (?) fått dåligt stopp och placering i rutan. Idag körde jag pyttesmå rutor på fullt avstånd och full fart. Han var tvungen å placera sig rätt för å få bollen. Tog ett tag sen hade han tänkt till! Han är liksom Sheger mycket dirigeringsbar både vid koner och i rutan. Det känns bra!

Jag behöver fundera på varför mina hundar har ganska dåliga stopp i vänster rutskick, men bra i höger. Förmodligen nåt jag har slarvat med...

Resten av dagen ska vi bara mysa så återstår det att se om jag kommer ihåg vad jag behöver göra i morgon på tävlingen..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar