tisdag 22 april 2014

Tävlingar och nya erfarenheter!

Grabbarna och jag har tillbringat påskhelgen i husvagnen på Mariestads BK, det blev Tottes första campingtur! Vi hade trevligt sällskap av Diana & Fredrik och Kjell & Lillemor. Mellan allt valpbestyr hann vi med ett par bra träningspass. Helgen avslutades på söndagen med tävling för Sheger. 
Han jobbade ihop 290,5p och jag tyckte nog han var i hetaste laget och faktiskt på gränsen till ofokuserad... 
Dagen efter var det dags för tävling igen. Förväntade mig att Sheger på vanligt manér skulle tagga på lite till dag två. Det gäller speciellt i fotgåendet och transporterna och jag fick rätt. I momenten var han däremot mer uppgiftsorienterad och betydligt bättre koncentrerad, bra grabb det! Belöningen blev 310,5p och jag är väldigt nöjd med det som "hände" från dag ett till två, dessutom vet jag nu vad vi som vanligt behöver lägga mer krut på :D 

TOTTE gör nya erfarenheter varje dag. Han är helt på det klara med hur man uppför sig runt Sheger som tar barnvaktrollen på största allvar. Han går å säger till honom om han tex försöker ha sönder saker, tack för hjälpen Gulle! Det kan även verka som om Bosse börjar mjukna upp nån tiondel inomhus. Tottes träning består fortfarande bara av att leka inkallning och den så viktiga förbudsträning. Det sista är svårt! Att inte bita i händer, hänga i byxben eller gardiner tycker TOTTE är töntiga regler och man behöver verkligen mena det man säger. Lättare att förmedla att "den här saken får du inte röra" - konstigt bara att det inte gäller näsor och händer... 
Han är en frimodig, framåt och social liten valpis. Finns massor av kampdrift och han är inte direkt blyg av sig! Har haft honom med mig en hel del själv då han blir lite i övermodigaste laget med två storebröder som han ska göra likadant som och dessutom försöka imponera på..! 
Galen TOTT!
Solig TOTT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar