torsdag 26 april 2012

Uppsägning och startnummer på VM

Pust... Det har varit en turbolent början på denna vecka...
I måndags blev jag informerad av min nuvarande arbetsgivare att min anställning kommer att avslutas. Inte på nått sätt förvånande för mig. Det känns ändå trist då jag haft mitt arbete med samma arbetsuppgifter ända sedan 2005. Tänk vad många härliga hundar och engagerade kursdeltagare jag haft förmånen att träffa genom åren!

Med en uppsägning blir det ju liksom en massa tråkigt merjobb och saker som måste ordnas. Behöver dessutom nytt telefonnummer då jag vid ett svagt ögonblick för några år sedan gjorde om mitt privata nummer, som jag haft sedan 01, till jobbnummer...
Återkommer därför snart om mitt nya telefonnummer...
Jag kommer att jobba under min uppsägning så ni som hört av er och undar över era pågående kurser, - ni kommer självklart att kunna gå klart!

Uppsägningen kommer allt annat än lägligt (om nu nån uppsägning kan vara läglig..?) då mitt fokus till 100% borde ligga på Sheger träning och vår uppladdning inför VM. Trist med så dålig timing,  men inget jag kan påverka.

Jag har iaf. lyckats efteranmäla Sheger till Kil och Mariestad. Det känns skönt att det på tävlingssidan fortfarande finns människor som är hjälpsamma!
På tal om hjälpsam så var vi i tisdags på Kristinehamn BK och tränade tillsammans med Lillemor & Shikka.

Gulliga hon hade då ställt ut planerna så som det kommer att se ut på VM. Kul att prova och att bli lite uppmärksam på vart våra styrkor och svagheter förmodligen kommer att vara under programmet... :/
















Igår blev startlistan till VM officiell och Sheger och jag fick nummer 38!
Vi kommer att starta på fredagen och det känns helt perfekt! Vi kommer att gå som tredje svenska ekipage av fyra på lördagen.
IIIIiiiiiih, fatta va fränt! Det pirrar lite i magen när jag tänker på det. Inte direkt av nervositet men av förväntan och längtan. Vill ju att det ska va nuuuu!

4 kommentarer:

  1. Trist med uppsägningen! Men det ordnar sej ska du se!!!!! Ha nu full fokus på bästaste Sheger & vm!!!!! Kram på dej!!

    SvaraRadera
  2. Fy tusan vad trist med uppsägningen. Man kan ju tycka att arbetsgivaren borde haft så mycket anständighet att hon kunnat vänta till efter VM åtminstone :-(. Vi kunder kommer i alla fall vara lojala med dej. Hoppas att du får möjlighet att starta något i egen regi!
    Jag håller med, det är skitfränt att ni ska vara med på VM :-)))
    Kommer att hålla tummen hela tiden :-) Kör hårt och ha toppenkul hela tiden!

    SvaraRadera
  3. Trevlig blogg ni har, roligt att läsa :)
    Lycka till på VM! Va häftigt ^^

    SvaraRadera