fredag 6 april 2012

Måste bra bli bättre..?

Har under veckan kört några olika träningspass med blandat innehåll och med facit i hand så svarar grabbarna ungefär så som jag har tänkt. Den som är mest på frammarsch just nu är nog Bosse! Det är oxå enligt planen. Han har tränat de olika klasserna blandat senaste året och nu börjar han släppa på lite, känns bra!

Med Sheger är tanken att vi ska konservera teknik och känslan i momenten. Samtidigt ska vi jobba på för att han ska va öppen i skallen. Vill inte att han ska anta att det ska va på ett visst sätt, utan mer frågandes, hur löser vi det här då..?






Ska ru inte skicka mig dåååå?










Många frågar hur vi ska göra för att bli bättre inför kommande VM start och jag får bara svara ärligt att jag inte vet. Tänker inte gå in och prioritera om i momenten enbart för att vi ska starta på ett mästerskap. Låter kanske kaxigt men det är inte menat så, utan mer ödmjukt för att jag inte vet om nåt annat sätt att göra det på.





Karamelldax!












Utan att ha nån erfarenhet (så egentligen vet jag inte alls vad jag babblar om) inbillar jag mig att på ett VM med orutinerad hund hämtar man inte så mycket extra på att ha de bästa detaljerna.
Det kostar oftast kopiöst med extra träningstimmar att få till och kan i sin tur kanske gå på bekostnad av något annat. Lever i de orutinerades värld och tror att den mest genomtränade hunden som inte tappar huvudet har erfarenheter att hämta och har möjlighet att vara en tillgång för laget. Så resonerar jag iaf. innan vi har varit där, om tänket håller vet jag inte förrens efteråt...




Så nääää, jag tänker inte ändra på nåt speciellt. Vi har en tävling innan resan och resultatet av den kommer att spegla de sista veckornas träning.










Bosse ska tävla på söndag. Vi gör ett nytt försök i lkl1 och jag har beställt allt väder utan bassängväder... Gick ju käpprätt åt skogen i höstas när vi debuterade i plaskregn och på en vattensjuk plan. Lilla fjolliga Bo gillar inte helt att bli blöt å kall, å usch för skvätt i ansiktet ;o)

Efter dagens väder ser det inte allt för lovande ut... Snö å slask räknar jag in i bassängväder så nu vill jag ha +20 och hård vind i natt så att det torkar upp!
Det är bara att inse att förhoppningarna försvann när nederbörden kom. Hur som helst så går det fler tåg och om vi inte lyckas lösa biljett på söndag så gör vi väl det på nån annan tävling.







Bosse tränar snabba stop i rutan!






Ska oansett bli väldigt kul att titta på den tävlingen då flera av de startande är elever som tränar för mig eller har tränat för mig en längre tid. Från klass II ända upp till Elit.
Fyra stycken i tvåan, en i trean och två i Elit!

Lycka till allihopa, jag håller på er!!!

2 kommentarer:

  1. Varför ändra ett vinnande koncept? Din långsiktiga träning har ju tagit er dit där ni är, så tanken du har, måste ju vara bra!
    Lycka till på de stora mästerskapen!

    SvaraRadera