lördag 25 maj 2013

Tävling Kumla - stolpe in!

Igår var det dags för kvällstävling i Kumla.

Som en liten förberedelse fick bägge grabbarna ett träningspass på förmiddagen. Sheger ligger i en ganska maffig träningsperiod just nu. Vi försöker förbereda oss inför SM, och det skulle bli riktigt spännande att se hur han svarar på träningen, både mängdmässigt och detaljmässigt. Har ju under en period tränat om vissa saker och det är så intressant och se om det håller i skarpa lägen!

Gruppmomenten gick okey. Jag har fortfarande en liten sån halv hjärtsnörp när jag kliver fram efter sitt i grupp. De gånger Sheger bevisligen inte varit i form har han legat då jag kommit tillbaka. Märkligt att de två gångerna ska kommas ihåg mycket mer än de 36 elittävlingar han faktiskt suttit på..?

Jag hade startnummer 1 och det blev en bra uppvärmningstid innan eftersom lkl3 körde sina gruppmoment efter oss.

In på planen och jag känner att han är med och faktiskt lagom! Första minuterna av det fria följet är jag nöjd med. Det var ett mäktigt ff som Kumla bjöd på, klockades till över fem minuter på de två efterföljande ekipagen. Inte direkt det bästa upplägget som finns för Sheger... Vi gillar kortare med mer tekniska svårigheter. ;0) Här var det inte bara långt, men med raksträckor jag fler än en gång hann tänka "undrar om jag missat ett kommando"? Hur som helst så vet jag nu att han pallar ett sånt ff teknikmässigt, utan att helt tappa huvudet, även om det den sista minuten var lite varmt under topplocket... Z gjorde han ok, kändes lite vingligt i svängarna men bra.
Inkallningen är jag skitnöjd med, troligtvis den bästa han gjort på tävling, någonsin! Det är grabben sin det! Det gör mig så otroligt glad för jag har tränat om tänket helt i inkallningen och han köper det fullt ut, iaf än så länge...

Rutan var fin liksom dirigeringsapporteringen (hö). Satt något snett i avslutet på den sistnämnda med ett belåtet "det där gjorde jag bra va" flin över hela trynet, gullegrisen! 

Fint hopp och återigen en bra vittring utan tillstymmelse till omtag. Fjärren flyttade han fram lite i stå-sitt, tror det mest kom av att kan var i ett väldans pumpande muskeltänk... Där ja han sig inte helt som jag vill i nerlägget, bägge tassarna las framåt, ist för att vika in en som han oftast gör. Har sett tendens till att när han lägger sig som igår då trycker han på lite för mycket i rörelserna sen... Behöver jobba på att "ställa om" till lite mer noggrannhet innan vi ställer upp till fjärr.
Insatsen betalades med fina 305,5p, tack för det!

Hur som helst en riktigt bra tävling av Sheger och måtte han få hålla sig frisk den här sommaren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar