tisdag 28 maj 2013

Låsningar

Våra senaste träningspass har jag släppt upp Sheger lite grann och nu är det tydligen dax å nysta ihop honom igen! Han är enormt duktig att snabbt "ta för sig"... Fick mig en redig spark i rumpan idag och det var väl ändå väl att den kom, så jag kunde reagera. 

Vi var inte helt överens om vad som skulle prioriteras i träningen vilket resulterade i låsningar! Tror att det kan vara de första ordentliga låsningarna han haft på lydnadsplanen... Att han kan fastna i eye, i vallningen är ganska vanligt, iaf i upptagen. Det här var nytt, men jag har anat att det var nåt på G, så jag är tacksam för att det kom nu! Längtar liksom till nästa träning, så att jag kan se om jag har rätt eller fel. Bosse som normalt har mycket lättare att fastna i låsningar körde samma upplägg som Sheger, (dessutom på ett bra sätt) utan en enda fel tanke i skallen. Där fick jag nåt å fundera på... 

Körde svårvarianten på vittringen i dag (blåste ordentligt) och nu fick Sheger verkligen jobba för att komma in med rätt pinne. Har ändrat i den träningen för han inte ska bli nonchalant framme vid pinnarna. Idag satt beslutet långt inne, men han vågade och avlämnade stolt rätt pinne! Modig grabb det :0) 

Älskade galenpanna..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar