fredag 3 maj 2013

Fredag i Mariestad

Har haft en fin fin dag på gästvänliga Mariestads BK. Toppenväder, hmm skönt att få skriva, gört igen - TOPPENVÄDER! (har inte behövt mössa en enda gång idag..)

För första gången i år har jag tränat lydnad i T-shirt. Märks att hundarna inte är vana med värmen... Till och med Sheger sprang till skugga när det var paus! Grabbarna fick varsitt pass där där jag körde genom eliten med bägge och stannade upp och förstärkte där det behövdes. Man kan kalla det ömsom vin ömsom vatten, i bägge glasen...

När vi var klara tog jag mig i kragen och städade ur bilen lite, inte petnoga men jag vill faktiskt kunna titta Ove-bilförsäljare i ögonen på måndag då det är den stora bilbytardagen. Hittade över 100kr i blandade valörer under förarsätet, kallas städpenninger? Har ju dammsugare i husvagnen och det var nog tur det... Nu ser jag fram mot bytet, ska bli skoj med "ny" bil!

Satte ut bild på hundburen här på bloggen, den var såld på en halvtimme, bra! Skönt att nån kan få nytta av den, ny vistelseort för den blir Vingåker!

Dagens husvagnsmat blev bankad kyckling med stekt sparris, gott!

Nu ligger det två utslagna hjältar å sover. De gillar verkligen oxå 46'an! Hoppas på en bra dag i morgon oxå även om det ser ut att bli lite kallare och definitivt blåsigare... Det är brukstävlingar här i morgon, kul om man får se lite bra tävlingar!

ZZZZzzzzzz....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar