lördag 18 augusti 2012

Glad jag litade på magkänslan...

Åkte till rankingtävlingen i Kungsör tidigt i morse, trots att vi bara skulle vara publik.

Det kändes lite konstigt att vara där utom tävlan. Skulle gärna ha varit med men Sheger's välbefinnande måste gå före mina tävlingshorn!

Efter en stund var det ganska trevligt och avslappnande att bara vara publik och titta på alla duktiga hundar och förare.Den här tävlingen tyckte jag inte ens att det fria följet var långt. >_<
Har inte hänt förut och kommer förmodligen inte hända igen heller...

Kändes som om det var lite märklig luft inne i hallen, varmt fast kallt och fuktigt. Vet att det låter helstönigt men det var så det kändes. Det såg oxå ut som om flera av hundarna var "onödigt flåsiga" av det relativt korta programmet som var uppdelat i en förmiddags och en eftermiddags del.
När jag såg hundar som ska va i full tävlingskondition vara lite påverkade, är jag glad att jag vågade lita på magkänslan och beslutade att stryka oss. Det hade förmodligen inte varit en bra tävling för oss att bygga upp tävlingskondition på.
Förmodligen har det brutit ner mer än vad det skulle byggt upp...

Vi satsar istället på en tävlingskoll i Katrineholm om två veckor. Hoppas den tävlingen ger de svaren jag vill ha. I så fall ska vi komma till nästa rankingtävling om en månad i Forserum laddade till tänderna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar