måndag 30 januari 2012

Landslagsläger

Håller på att samla tankarna efter en fantastisk rolig och lärorik helg!

Jag har haft skoj, ni vet så där skoj på riktigt. Sååå mycket att "ta in", fantastiska duktiga hundar, trevliga människor och en enorm kunskapsnivå. Fatta, det är ju som å "stå vid gottebordet" hela tiden. Tack alla ni som var med!

Blir glad av att se att Sheger fortsätter att tycka det är coolt att åka bort. Han tar det hela med ro och är liksom som vanligt.
Vi tränade naturligtvis massor av fritt följ. Fick med bra vägledning nosa lite på svårigheter som kan uppkomma i några av momenten på mästerskap och några klarade han galant och några behövdes det lite repetitioner på. Helt "vanlig" träning alltså, fast något annorlunda uppgifter...
 
Foton: Anna Hilding

Är så stolt över att Sheger, oansett uppgift, fortfarande är öppen i skallen och försöker. Blir det tokigt så blir han inte det minsta ledsen för det utan jobbar på, härliga hund!
En mycket viktig del av vår träning är att träna med humor och det kände jag att vi verkligen kunde göra på lägret oxå. Att jag mitt under min egna träning kan brista ut i gapflabb är liksom såna vi är! Tycker ju liksom att träningen är så superkul å då kan man ju liksom inte hejda sig ibland...

Har massor av idéer (och några nya bra ord!) med mig hem för att fortsätta att utmana med klurigheter, ser redan fram emot nästa träningspass.

Lydnadsträning är fränt!


2 kommentarer:

  1. Låter UNDERBART!!! Lycka till med fortsatt träning.

    SvaraRadera
  2. Klart man skall ha kul när man tränar.
    Lycka till med fortsätt träning.

    SvaraRadera