söndag 8 januari 2012

Halvtomt, halvfullt eller tvärfullt..?

Bläää...

Är totalt omotiverad för träning!
Har en egen liten idé om varför, men med landslagsläger inom några veckor borde man förmodligen känna sig taggad till tusen? Inte den här Lena iaf...

Vi tränade nåt pass med fritt följ förra veckan, men under helgens ledighet, fredag till söndag kan jag inte säga annat än att vi tagit det förfärligt lugnt.

Känner att jag inte riktigt har grepp på hur jag ska hantera Sheger´s träning framöver. Naturligtvis är ff prioriterat, men sen då? Vad kan jag peta i och inte...
Helt klart finns det naturligtvis saker jag önskar att förbättra, men inte till vilket pris som helst.

Det är för mig jätteviktigt att den träning jag gör ska passa mina hundar. Hela tiden "bygga mer" på ett sätt de förstår och lyfts utav. Jag väljer det träningssätt jag anser passa mina hundar i det långa loppet. För mig är det just det som det handlar om. Förstärka och förändra över tid, inte dölja fel eller bara göra saker lättare...

Om man inte lyckas förändra hundens tanke i en övning kommer man oftast fram till nån typ av quickfix som när hjälpen tagits bort går tillbaka till ursprungsbeteende. Det är A och O i min träning, vilka retningar/förstärkningar kan jag använda för att få hunden att tänka annorlunda. Det betyder inte att den direkt gör annorlunda, det brukar ta nåt träningspass innan man ser ett frö gro ;o)

Har nu liksom hamnat i nåt vakum där jag inte kan få gjort det jag behöver för att jag i princip hela tiden tränar själv. Måste ta tag i biten med mer regelbunden träning. Världens bästa Lillemor å jag ska försöka sammanstråla oftare på kvällstid, det glädjer jag mig till då det nästan är ett år sen vi tränade regelbundet tillsammans.

Om det finns nån med höga mål som oxå förstår att det kostar tid, engagemang och i det långa loppet även pengar och vill träna i Karlskoga, runt förmiddag/lunch nån gång/vecka är du hjärtligt välkommen att höra av dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar