måndag 26 december 2011

Julhelgen

Här kommer en liten glimt från vad vi haft för oss under julhelgen.

Fredag eftermiddag var jag på jobbet och tränade lite. Sheger fungerar bitvis riktigt bra i fria följet! Visserligen blir det endast korta marscheringar med megahög belöningsfrekvens - men kriterierna är stenhårda ;o) Nöjd över att jag nästan får belöna alla sekvenser!

Själv tycker jag fortfarande inte att det är sååå fantastiskt kul med träningen av fritt följ, men helt tydligt har Sheger prioriterat om och gillar det riktigt mycket. Han bryr sig inte om utlagda belöningar eller annat tjafs när jag ställer upp mig för ff. Då SKA han va med!!!




Julafton blev träningsfri och social. Mat hos mamma & pappa för mig och långpromenad var det enda den dagen bjöd på för två små bordercollieapparater



Juldagen blev lika social, middag tillsammans med resten av släkten hos moster. Igen hundträning, bara långa promenader.




Idag annandagen blev det en tur till speglarna på jobbet.
Tränade fritt följ i två timmar... Sheger har mest träningstid, men Bosse tränar på han oxå.

Sheger försöker gömma sig så att han ska få fortsätta träna och att jag inte ska genomföra det tilltänkta bytet till Bossebus ;o)                   



Tog idag tag i uppdateringen av min iPhone, har skjutit upp det på framtiden läääänge nu, men idag blev det gjort!Tror det gick bra, har inte märkt nåt tok än iaf...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar