fredag 12 april 2013

Vem har knyckt min träningsmotivation?

Har fortfarande inte dragit igång lydnadsträningen för hundarna. Vi vilar fortfarande...

Jag önskar verkligen den här våren dit pepparn växer! Tråkiga träningsunderlag och fortfarande snö på sina ställen... Knepigt nog tycker hundarna fortfarande om snön och söker sig gärna dit för svalka, knäppgökar!

Har pysslat med en hel det nosarbete och är trots man "varit med länge" fortfarande förundrad över vilken fantastisk näsa hundarna har! Det är oxå spännande att se vilka olika tekniker de använder. Sheger jobbar systematiskt utan att tappa huvudet medan lilla Bosse just nu håller på att ta lärdom av att det är dumt att förivra sig. Den sistnämnda kan ibland jobba lite för fort och bli lite nonchalant och tycka det är lätt. Nu har han fått gått på några nitar och jag ser att han blir mer å mer noggrann, kul!

Idag blir det lite träning, mest egentligen för att andra ska träna. Hade jag varit själv så hade jag definitivt pysslat med något annat idag. Tänker ta mig i kragen och åtminstone träna ff...

Ska bakdömma på klubbens lydnadstävling på söndag, det ser jag fram emot. Sen kommer måndagen då jag efter nästan exakt 11 månader som arbetssökande börjar jobba igen. Det ska bli så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar