söndag 14 april 2013

Med byxorna nere...

I fredags hade jag en trevlig träning med Diana & Lillemor. Några riktiga skitpass blev det som avslöjar att vi tränat precis så mycket som jag sagt, alltså inget...
Sheger hade inte tappat lika mycket som Bosse... Men det var som det bör, även om det är skitsvårt att inse - flera snäpp tillbaka. De sista tre veckorna har ju inte innehållit speciellt mycket lydnadsträning.

Ett av passen gick ut på att lura Sheger vid gruppmomenten och DET lyckades vi verkligen med! Han gick på vårt upplägg med Diana's fint ett par gånger och det syntes verkligen att han var grundlurad. Tur hunden har humor för här fick han tänka till själv och efter ett par försök så klurade han ut det, men han tyckte det var svårt!
Det handlade egentligen om att han själv måste bromsa retning från muskelminne och det blev tydlig konflikt i liten BC-hjärna. Duktig kille som redde ut det!

Lillemor bjöd på kvällsmat och som det bör diskuterades det hundträning runt matbordet. Jag fick bråttom hemåt när jag upptäckte att snön som kom faktiskt låg kvar... Skit snö! Vägen hem var allt annat än kul och på lördagen kunde jag inte åka tillbaka för mer träning med mina sommardäck...

Klubbens lydnadstävling blev idag inställd pga snö. Tråkigt i sig, men dubbeltrist då jag skulle bakdömma... Skit snö!

Idag har grabbarna kört, förhoppningsvis säsongens sista, explosivitets-träning med snöpulsning uppför slalombacken. De tar verkligen i uppför å tävlar på riktigt för att få tag i den åtråvärda leksaken jag lämnar uppe på toppen. Sheger får ibland ett litet försprång på ett par meter innan jag släpper Bosse när snön är så lös och djup. Utan det har han inte en chans eftersom den sistnämnda är så mycket lättare och inte sjunker ner i snön på samma sätt som den fyra kilo tyngre Sheger.

Har sista veckan varit i bilbytarbranschen och det har gett resultat, har bestämt mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar