onsdag 2 oktober 2013

Rankingtävling Mariestad 29/9



Som jag skrev i förra inlägget hade Sheger tränat på bra inför rankingtävlingen. 
Vi åkte till Mariestad ett par dagar innan och hade några fina träningar tillsammans med Lillemor och Diana. Jag var dock misstänksam om det verkligen var till vår fördel att träningen flöt på så bra? Så här i efterhand kan jag konstatera att mina tankar stämde ganska bra och jag kan konstatera att vi definitivt inte gjorde årets bästa tävling... 

Sheger var het som en spiskrok och för er som vet hur han är då, förstår att det kändes som världens lääääängsta program innan vi fick gå av planen... Han låg helt fel i sitt tänk. Han var mindre/inget fokuserad på uppgifter och mer intresserad av belöningar som han tydligen förväntade skulle komma lite varstans!? Tokhund! 

Ska jag välja ut ett moment som jag är nöjd med är det utan tvekan fjärren. Där var han förvånansvärt nog koncentrerad och noggrann. Vi har ju slitit hela sommaren med att fjärren kommit tidigt på lite betydande tävlingar och vi har verkligen inte fått till den, men i Mariestad satt den som sista moment. Mjuk å fin i kroppen men rappa rörelser. Minst nöjd är jag nog med inkallningen... Var riktigt dåliga stopp, både på stå och ligg, men springa var fränt å han kom ångandes med uppspärrade ögon som om han hade eld i baken >_< 

Vi hamnade tillslut på en tredjeplats. Den var definitivt inte gratis, fick kämpa för varenda steg å rörelse på tävlingen, var livrädd att han skulle "gå ut hand", vilket han var vänlig nog att inte göra. Tror dock inte marginalerna var så jättestora... 

Grattis till Diana&Zakk som vann och Lillemor&Shikka till andraplatsen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar