torsdag 4 april 2013

Vila och träningsplanering

Hallå, låt mig göra nååååååt...
Helt sedan vi kom hem från Kyrkekvarn har vi gjort, - ingenting!

Sheger's träning är egentligen lagd på is sedan tävlingen i Malmö och Bosse åker med på samma bana. Den enda aktiviteten jag bjuder på är promenader och däremellan har de just nu ganska tråkigt med rättså strama tyglar.

De har ju tränat på under ganska usla förhållanden, med stor skaderisk, ute i vinter och trots att jag klarat av att hålla dem hela å fina så tror jag de mår riktigt bra av en liten totalvila inför sommarsäsongen. Har tänkt att starta lite försiktigt nästa vecka för att dra igång ordentligt under vecka 16 som då avslutas med tävling för Sheger... Kan bli ett fint recept på fortsatt träning.

Försöker oxå klura ut ett smart upplägg för att få Sheger i fin form till SM. Har inte helt bestämt mig hur jag ska göra och det känns som om jag faktiskt behöver göra det innan jag börjar träna...
Är ganska mycket inne på att dra upp honom ett par snäpp, då jag tror att han numera är tillräckligt rutinerad och tävlingserfaren att han kommer klara av det utan att gå ur hand eller över i tokstress. Efter att ha kontrollerat farten under flera år kan ju det bli riktigt spännande. Tänker iaf prova ett nytt träningssätt med honom, inte för att jag är missnöjd med vårt vanliga, utan mest för att varjera lite.

Bosse har jag en ganska klar plan för. Räknar med att den kommer att ändras ganska många gånger året men jag hoppas han ska vara tävlingsklar på "riktigt" under sommaren. Han behöver helt annan typ av träning än Sheger och det i sig är ju en utmaning! Sista tiden har han varit fint öppen i skallen och klarat av för honom ganska svåra driftsväxlingar. Det är kul att han liksom Sheger är helt dirigeringsbar. Tycker mig se tendenser att han är villig att låta mig sitta själv, inte bara i förarsätet, men i hela framsätet och det är stort för lilla Bo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar