söndag 28 april 2013

Hektisk helg

Grabbarna fick två lydnadspass i lördags. Ett ordentligt tänkapass var på morgonen innan jobbet och ett tempopass när jag var klar. Jag var egentligen ganska trött i huvudet efter fem timmars kurs plus egen träning innan men det var sååå underbart och varmt väder att jag bara var tvungen att träna lite till. Börjar få tillbaka lusten för lydnaden ordentligt och så småningom har oxå en strategi och plan för framtida träning börjat ta form.

Har oxå hunnit med att vara på ett 55-års kalas. Kan inte begripa att allt ska va så gott på kalas? Det bjöds på grillat och det var min premiär för i år och det smakade gott och liksom riktigt somrigt! Kom hem runt 2230 helt övermätt, för jag kunde naturligtvis inte låta bli kaffet och tårtan... Ramlade typ rakt ner i sömnen och var ruskigt trött i morse när klockan ringde.

Tränade ett tempopass var med bägge grabbarna på Kristinehamns BK innan det var dags för domarutbildning kl. 1000 i Lillemor's Hundhall.

Vi hade bedömningsekipage från alla lydnadsklasser och det var riktigt roligt att dömma "på riktigt". Som grupp låg vi ganska lika i bedömningen och inte helt borta från referensdomarna Lillemor & Kjell. Lite intressant var det ändå att vi ofta hade liknande betyg, men av olika bedömningsgrund... Ja det var riktig hjärngympa att hålla reda på fasta avdrag och det som skedde under vägen! Hoppas på att träning hjälper så att man blir mer säker!

Nu lär det inte hända så mycket mer idag iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar