fredag 26 april 2013

Träning & nya kurser

Igår var en bra dag med solsken, trevligt om än lite annorlunda...
Grabbarna och jag var på Brukshundklubben från kl. 1300 till 2130. Först egen träning som jag är nöjd med! Sheger var riktigt på tårna och det gick inte å "lura" honom en enda gång. Bosse hade ett par förväntade låsningar pga kraftiga synretningar. Efter lite tid, diskussioner och upprepningar fixade han det bättre än förväntat...

Det var en träningsgrupp där som körde brukslydnaden lite tävlingslikt, så jag hade kommenderingsstörning i bakgrunden i flera timmar. Mycket tacksam över det!

Kl. 1800 kom kursgruppen som tränar mot tävling. Några attitydgenombrott på några hundar, häftigt!

Idag är skitvädret tillbaka med regn och blåst. Pysslar lite inne och grabbarna har precis andats ut över att kloklipp och muskelgenomgång är klar!
Det räcker att jag tar på mig läsglasögonen för att jag ska se ordentligt så "poff" är bägge grabbsen borta...
Dental stick är till de som överlever och även om de inte tror det så gör de ju det varenda gång, gullungarna!

Nu finns det nya kursstarter för de som är sugna att anmäla sig, - hoppas vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar