fredag 8 mars 2013

Officiellt TANT, bara så ni vet!

Efter dagens promenad med grabbarna hade jag ingen lust att laga nån mat, så jag tänkte köpa med en kebab hem. Jag hann dock ångra mig då jag ville ha nåt som gick fortare å svängde in på McDonalds i Karlskoga.

Det var bara en bil före och jag fick raskt göra min beställning och betala. Åker i gott mod fram till lucka två och får min dricka. Sen ber en i personalen mig att parkera på "väntparkeringen" för min mat är inte färdig än.
Jag som inte hade tänkt mig att detta skulle ta nån tid ber då om att få något som är färdigt. Det går bra och jag får min matpåse och undrar över om jag inte ska få pengar tillbaka? Den mat jag beställt och den mat de kan leverera skiljer sig i pris och jag vill naturligtvis ha mellanskillnaden. Inga stora summor, bara några kronor, men det är för mig en principsak! De kommer viftandes med en cheesburgare som kompensation, men jag som vet att jag inte kommer att orka äta det som är i påsen, vill naturligtvis inte ha mer mat...

Då dyker det plötsligt upp ytterligare en personal som då återigen ber mig köra bort från luckan för de har andra kunder som väntar och upplyser mig att de faktiskt jobbar efter löpande-band-principen. Precis där trädde tantfunktionen in! Jag totalvägrade...
Tror faktiskt att det är första gången någonsin som jag tydligt visar missnöje i en situation där jag är kund. Har nog annars varit "duktig" och fint anpassat mig efter förslag. Men kände att det här är bara för tokigt...

Lyssnade på det som blev sagt på varför jag skulle flytta på mig och sa att jag förstod det, allt medans jag stilla undrade hur det för dem kunde vara värt den diskussionen för några ynka kronor? Jag stod lugnt kvar utanför luckan medans personalen samlades runt den som sist pratade med mig. Sen kom någon återigen fram och började tjata om att det bara handlade om en väntetid på en och en halv minut. Jag hade ju redan fått mat och väntade bara på mellanskillnaden på köpen. Skulle det ta en och en halv minut...

Efter ännu mer tjafs blev jag så ilsken att jag ställde tillbaka drickan, langade in påsen och tackade sarkastiskt för god service. Åkte därifrån som mycket missnöjd fd. kund, utan mat som jag betalat fullt pris för. Barnsligt kan tyckas, men mer "tantigt" tycker jag. Dessutom kändes det otroligt skönt att tydligt visa att jag verkligen inte gillade sättet jag som kund blev behandlad.

Finns nog de som tycker att jag borde haft förståelse och snällt skulle ha flyttat på mig, det kanske man borde gjort. Förstår alldeles utmärkt att en del mat tar slut eller tar längre tid att "laga". Men här handlade det tillslut om mellanskillnaden mellan en beställd Big Tasty och McFeast...

Det är nog sant som sagt att snabbmat inte är nyttigt, nu vet jag att det inte bara är näringsmässigt, man kan oxå bli ilsken nog att få hjärtinfarkt...

Om nån mot förmodan skulle se mig äta mat på McDonalds i Karlskoga, var snäll och gör mig den stora tjänsten -> skjut mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar