måndag 31 december 2012

Skynda dig hit 2013!

 
 
Skynda dig hit 2013! Det känns verkligen som om jag behöver en nystart och ett bra år nu!
Jag trodde 2011 var "worst ever", men där hade jag fel - 2012 var, när det räknas ihop, snäppet värre...
 
Våren
- helt ok, massa bra hundträning och livet tickade. Sheger tränar på, stabil som få! Bosse började att visa framfötterna på träning. En fantastisk resa tillsammams med Kjell och Lillemor till VM i Österrike. Vilken upplevelse det var att tillsammans med bästa vännen få starta på landslaget i VM, helt sanslöst kul!
 
Sommaren
- var nog värst av allt. Uppsagd från jobbet och i tillägg var Sheger riktigt sjuk, usch vill egentligen inte tänka på det! Bosse får lite mer träningstid under sommaren och förvånar mig lite genom att bli elithund, lilla duktiga Bosse!
 
Hösten
- en mental prövning. Ekonomin helt i botten och hittade inte motivation nån stans. Efter Shegers sjukdomsperiod tyckte jag verkligen inte att tävlande var nån prioritet alls. Det enda som i slutändan betyder nåt är att alla får vara friska och må bra. Tänkte faktiskt lägga tävlandet på hyllan på riktigt, kändes totalt oviktigt... Skickar varma tankar till Diana och Lillemor som en sen kväll på en mörk parkering i Mariestad gav mig en ordentlig "omgång" och möblerade om i mitt huvud!
 
Vintern
- har försökt att få till massa träning, men har inte helt lyckats enligt planen. Temperatur och underlag har begränsat möjligheterna, men vi gör så gott vi kan... Bosse har tränat på och hans träning ligger enligt schema.
Sheger hade ett tävlingsmaraton i december med fyra inomhustävlingar på tre veckor. Det har tagit tid att träna upp honom efter sjukdomen och det är först nu i december han är ordentligt "back in business". Är gôrnöjd med alla fyra tävlingarna! Målet var inte resultatinriktat utan mer som en framtidsinverstering, att klara av att ha honom i lika gott självförtroende hela tiden. Kan berätta att det lyckades så till den milda grad att det pös över lite på lördagens tävlande på Älvsjömässan ;o)
 
Nu är det bara timmar kvar av 2012 som helt utan konkurrens varit mitt "dyraste år". Jag hoppas verkligen att vi klarar av resten av timmarna utan fler utgifter, både ekonomiska och känslomässiga!!!
 
Gott Nytt År!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar