fredag 7 december 2012

Tävlingsförberedelser, eller NOT...

Imorgon är det dags för tävling igen. Vi åker till Björnidet i Ludvika i morgon bitti och bägge grabbarna är anmälda.

Vi har inte fått till ett enda träningspass den här veckan så just nu känns det sisådär. Måndag och tisdag var vilodagar för Sheger efter tävlingen i Kungsör i förra helgen. Bosse kunde ha tränat, men jag tänkte att jag hinner... Onsdag och torsdag var det riktigt oväder, så då gick det verkligen inte att träna. Idag hade jag valet på att träna eller pulsa snö och valde det sistnämnda. Ångrar mig lite just nu, men det är som det är!

Med Sheger får jag ta morgondagens tävling som den träning det är och hålla fokus på vår stora utmaning. Att ha en glad hund som fortfarande är full av självförtroende när nästa helgs tävlande på Älvsjömässan är över. Vi har alltså tre inomhustävlingar kvar... Hoppas jag på nåt sätt kan få honom att inte ta i för mycket...

Bosse är bara med för att "se & lära". Han är allt för isärplockad och ligger just nu på tok för högt i belöningstänk. Allt är enligt hans träningsplan och det var egentligen inte alls mening att han skulle starta, men nåt lär vi oss väl alltid!

Känns skönt att få med sig träning både på tävlingsplanen imorgon och på söndagen då vi stannar kvar och tränar. Vi ska bo på samma vandrarhem som förra året när den då fullt fällande Sheger, som aldrig sover i sängen, hade "byggt grotta" i prassel täckena och typ färgat dem svarta... Utrustad med burar och roller känner jag mig nu förberedd!

1 kommentar: