onsdag 7 november 2012

Våga tänka "outside the box"...



Idag har Sheger och jag haft träningssällskap. "Uppvisningsmässigt" gick det väl si-så-där, men jag fick mycket info om hur våra träningsprojekt avlöper. Alltså i mina ögon en helt perfekt träning!
De flesta bristerna kommer nog av att den mesta träningen nu sker ensam. Tjuvstarter, lite ringrostigt osv. Körde genom lite av varje och jag är jättenöjd med alla ingångar och apporteringarna. Idag verkar det iaf. som jag är på rätt spår träningsmässigt!
Tänker fortsätta tjofsa runt i min egen lilla träningsvärld ett tag till innan jag gör nån riktig utvärdering. Törs inte helt tro att jag efter tre veckor redan har nyckeln? Brukar liksom oftast krångla flera vändor innan det "sitter" någonlunda, dessutom är jag van med många nyckelbyten...

Idag blev en av övningarna jättesvår, trots det fortsätter han att jobba på med samma lugn. Han är cool min grabb - kunde lätt ha gått upp i stress och tagit fel beslut, men nu har han åter stor tro på sig själv!  

Efteråt körde jag lite ensam med Bosse. Ensamma gruppmoment, lite ff, inkallning, ruta och appdir. För att ha så liten träningsmängd som Bosse faktiskt har så är han riktigt duktig! Det mesta av momenten är i dagsläget nere i små delar, men han börjar tänka till nu. Det är nästan inte till att tro...

Sheger fick komma ut en gång till då fortsatte jag med apporteringsträningen och lite nygammalt tänk på inkallningen, det blev lite spännande för både han och mig.

Annars är det är det just nu mycket samma typ av träning med Bosse som med Sheger. Jag tråcklar på och tar tiden till hjälp. Kör för dagen mycket tänka träning och att de ska våga. Absolut ingen traditionell träning, utan här är vi låååångt från moderniteter. Tror på det jag gör och kör det som just nu funkar, oansett om det heter ditt eller datt.

Fridens liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar