lördag 17 november 2012

Talangläger Bosse 17/11-12

Första träningsdagen på Bosse's talangläger är nu över. Det som återstår är middag, föredrag, mingel och litet glas vin.

Uppgifterna för dagen var fritt följ, vittring och rutan. Lite småstrul på de två första, men inget överraskande utan jag vet från tidigare att det ser ut så just nu...
Rutan fixade han riktigt bra, var oxå öppen i skallen å klarade omdirigering och lät sig inte luras av störningarna vi frestade med!

Körde även några inkallningar för att försöka förbättra stoppen. Blev helt ok, trots det var svårt för honom att inte påverkas av andras inkallningskommandon och hundar som sprang nära.

Körde även apporteringsdirigeringar och där var han åter duktig. Bra tryck, målmedvetet konskick, rena upptag och snabb in med fast grepp.
Sammanfattat en mycket bra träningsdag där jag återigen får bekräftat att jag behöver hålla honom lagom förvirrad för att få honom att lyssna. Han är ännu inte helt övertygad om att mina förslag alltid är de bästa...

Sheger fick ett litet pass på morgonen innan lägret började samt under lunchen. Tycker han var riktigt duktig, han lät sig heller inte luras av de svårigheter jag la upp åt honom. Han var helt öppen i skallen och lyssnade riktigt bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar