tisdag 20 november 2012

Talangläger Bosse 18/11-12

Bosse väntar på sin start i "mini-tävlingen"

Söndagen startade med en "mini-tävling".
Momenten var frittfölj, inkallning och apportering i den klassen man tävlar.

Det fria följet kändes okey och han kändes liksom lagom. Sånt vi inte direkt har tränat på avslöjades men det är inga nyheter (släpper i helt om, ej parallell i stegförflyttningarna) Fick däremot en kommentar på den personliga genomgången som jag inte reflekterade över då men sen... Den långa raksträckan var en målbild av ff - tack Lotta!

Hoppapporten - ngt tveksamt gripande och fattades lite fart tillbaka. Själv tyckte jag han var skitduktig. Han hoppade för första gången på hindret utan "pinnar". Jag kastade snett och dessutom apportering av "den smala långa" den har han inte provat förut. Precis när jag såg vilken apport det var vi skulle använda hann jag tänka "skit oxå". Har massor av olika metallapporter i träningsväskan, men har verkligen slarvat med å visa dem för Bosse! Sent ska syndaren vakna...

Inkallningen är jag oxå nöjd med. Visst, ställandet var något långt, men betydligt bättre än hur det har sett ut sista tiden. Läggandet helt ok men tappade lite fart sista metern in. Inte brydde han sig om "domaren" som satt efter sträckan. :O)
Både ingången på hoppapporten och inkallningen var bra.

Resten av dagen var det störningsträning. Ville se om jag kunde få honom att tagga till ordentligt och det gjorde han! Så till den milda grad att han vid träningen av rutan totalt slutade att tänka. Han fick knäck i lurarna och oavsett vad jag sa så tänkte han apportdirigering... Han visade fram riktigt fina bågar oxå. Stackarn började bli trött! Trots det jobbar han på och inte en enda gång springer han in för å få hjälp utan jobbar på. Där förvånade han mig, trodde inte riktigt han var klar för det än när det är flera andra hundar i träning samtidigt.

Sammanfattat - återigen ett mycket trevligt anordnat läger. Tack för det!

Till er som funderar på att söka till Talangtruppen - gört, det är skitkul!

1 kommentar: