lördag 31 mars 2012

Fabriksinställningar och nyinstallationer

Har under ett par dagars tid gått å grunnat på om jag egentligen inte borde ta tag i och rensa upp i mina datorer här hemma.
Den stationära kommer snart att möta sitt öde. Borde skett för länge sen men eftersom jag lagt över "viktigt" på en extern hårddisk som jag sen glömt lösenordet på, så har det lixom runnit ut i sanden...

Kastade mig över den bärbara i morse och tänkte att här ska vi göra det lite smidigare och använda det trådlösa nätverket på den ist. för den stationära. Vet att det är bak å fram, men eftersom den sistnämda befinner sig längst bort, så det har funkat bra!

Nyfrukostad och med kaffekoppen i högsta hugg kastar jag mig över den bärbara.
Det är "bara" ny maskinvara ska in och sen ska routern konfigureras om, så ska det väl vara klart!

Inser ganska snart och lite desperat att det var läääänge sen jag höll på med sånt här och frustrationen byggs på snabbt när man är så ringrostig som jag. Tillslut (några timmar & hinkar med kaffe senare) efter att jag fått återställt routern till fabriksinställningar och installerat om hela skiten funkar det! :O)

Tänk vad fort man kan skifta mellan svarta tankar, typ kastar ut hela skiten, ska aaaaldrig mer ta i en PC,
till vilken härlig dag det är!

Nu tänker jag ta med mig killarn och träna ett pass i vinterföre, sol och storm. Hoppas jag inte behöver använda återställningar eller nya inställningar på dem!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar