tisdag 13 mars 2012

Video samt krångelträning...

Har inte skrivit nåt på ett tag nu och det är faktiskt inte alls vad jag tänkt mig!
Tiden har dock inte riktigt räckt till...

Vi tränar på inför rankingtävlingen i Malmö förskommande söndag. Träningen funkar ganska bra, jag försvårar, vi krånglar oss igenom, Sheger kavlar upp ärmarna, spottar i händerna och säger - bring it on!

Som vanligt när det var länge sedan vi tävlat funderar man ju på var man står, håller träningen i skarpt läge, or is it a waste of time..? Har man lyckats att förbereda hunden på bästa möjliga sätt? Trist att det liksom visar sig först där & då.

Jag gillar ju att utmana både mig själv och hunden i träningen och ibland blir det för svårt, det är jag fullt medveten om. Tycker ändå att det är värt det då hundarna kommer lite framåt i så gott som varje träningspass. Vet att jag just nu ligger precis på gränsen till vad Sheger & jag klarar och träningspassen är oftast inte alls snygga, men vilka lärdomar de för med sig! Kan mycket väl tänka mig att en & annan som sett oss sista tiden kunnat tänka, "herregud tävlar de där i elitklassen" ;o) 
Men hundarna blir många erfarenheter rikare och därmed oxå så småningom tryggare.

Snart kommer vi in in den "riktiga" tävlingsperioden och då blir det mindre av den här typen av träning och mer fokus på momenten. Känns fortfarande som om vi skulle behöva ytterligare en vecka innan rankingtävlingen för att få saker på rätt plats.

För den som vill titta på träningen finns här en liten video på vår sakta marsch och stegförfyttningar!

Nu är tiden som den är och på torsdag åker vi neråt. Först ett stopp i Göteborg för träning, sen ner mot Malmö. Håll i hatten!



4 kommentarer:

  1. Lycka till i helgen! Vi håller tummar och tassar för er! :)
    /Heléne Undra & Grejja

    SvaraRadera
  2. Lycka till!!
    Håller tummarna för er!

    SvaraRadera