tisdag 21 februari 2012

Svårt - men bra träning!

Gårdagens träningspass innehöll lite små klurigheter.
Lillemor å jag ville båda köra genom eliten så vi ställde upp en plan och inomhus är ju utrymmet lite begränsat. Det blir liksom så att markörer å sånt hamnar på platser de normalt inte finns på tävling.
För att sammamfatta klurigheterna som uppstog så var det absolut svåraste att springa från kon till rutan när det stog höga markörer från Z'at "mitt i vägen". Sheger valde ungefär alla andra alternativ som fanns utan att springa just den vägen som tydligen var stängd... Efter lite tråckel så hamnade han rätt, men han ansåg fortfarande att det inte var "gångbar" väg. Efter lite övertalning funkade det men jag blev faktiskt lite förvånad över att han blev komplett utstörd av just det! Har tidigare kört med vanliga koner och hattar utan att det har påverkat, men 15cm höga blå "blomkrukor" blev för svårt.
Resten av klurigheterna fixade han bra!

Tydligen hade jag en massa "ticks" för mig i ff, ja vad säger man - är det inte det ena så är det det andra... Skulle gå ett tävlingsmässigt ff och då blev jag utan att jag hade tänkt det så där fruktansvärt lydig. Det var inte planen, men när jag "kom på mig" var det nästan klart och då la jag på lite fler svängar. Kände vid några tillfällen att Sheger höll på att lägga i överväxeln men det hade han inget för, så då lugnade han sig. Gissa hur skönt det är å veta att jag numera faktiskt åtminstånde bitvis kan styra det, i alla fall på träning...

Sen kommer vi till "delikatessen" - det förbannade jävla zätat!!! Bläää vad det är svårt. Känns som att jag faktiskt håller på att gå bet med det... Har för tillfället inga idéer på vad som skulle kunna lösa knuten. Vi tappar positionen redan i första steget i vårt fotgående. Kanske fel att benämna det som vårt  då Sheger helt klart kör sitt race. Liksom lite - håll i rej kärring, där gick starten... Gahhh...
Kanske är för mycket att hoppas på att lösa den knuten när tanten=jag inte ens kan gå en bra högervinkel i zätat... Saknar "dumrutan" lite, fast när jag tänker efter jobbade han på ungefär samma sätt där, svängde själv, ökade i aktivitet osv...

I det stora hela ett bra träningspass som håller igång skallen på matte lite ;o)

Bosse körde genom lkl2 igen, belönade lite då och då och för dagen säger jag bara:
GO Bosse - GOooooo!
Hans engagemang är härligt och han satsar ordentligt i alla avslut, kanske inte helt bedömningsmässigt rätt men många charmpoäng tar han!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar