tisdag 15 november 2011

Träningsfritt, pirr & ropar definitivt inte HEJ än...

Har inte skrivit på några dagar, men tänkt desto mer...

Lördagen var helt träningsfri.
Söndagen var vi på Kristinehamns BK och skrev teoriprovet till den nya TL-utbildningen. Skulle få svar inom en vecka, spännande! Om prover är ok så ska vi tillbaka för att göra det praktiska provet om två veckor.

Efter provet tittade Lillemor lite på vårt "nya" fria följ och jag som typ aldrig blir nervös var pirrig i magen. Hon har inte sett det sedan tävlingen i Katrineholm och jag var mega spänd över vad domen skulle bli. Var änna livrädd att hon skulle uppmärksamma något jag förbisett som visat att jag tänkt fel... Vågade nästan inte titta på henne när vi var klara...
Nu uteblev den reaktionen och hon tyckte det såg bra ut! Inget studs och i princip parallell i alla gångarter.

Vet att träning och tävling är två helt skilda saker och om den här träningen kommer att hålla på tävling det kommer att visa sig först i Ludvika. Dumt? Japp, men det är så det är...
Kan iaf. konstetera att jag verkligen får jobba för VARJE steg.

Det känns som om det enda vi hinner träna inför Ludivka tävlingen är fritt följ. Har klockat de senaste passen och de har varit runt 40min, endast fritt följ... Jag får hoppas att vi kommer ihåg de andra momenten oxå.

Gissa om jag ljuger för min egen hjärna när jag försöker att intala mig att det är kul? Det är mental träning på hög nivå! Nu verkar det faktiskt som om Sheger tycker att det är fränt för han hänger i riktigt bra, han vet ju att det vankas karameller! Själv ser jag inte än någon belöning som jag triggar på...

Måndagen åter ett mastodontpass med fritt följ innan kvällens kursgäng kom. Fokus på starter, tempoväxlingar och stegförflyttningar. Det absolut svåraste tempoväxlingen är från språng till vanlig. Språng till långsam är mycket lättare - undrar varför???

Bosse fick nästan inte träna något alls... Skriver det för tusende gången - han behöver träna STADGA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar