tisdag 8 november 2011

Gahhhh och braaaa

Måndagkvällens träningspass var blandad kompott.
Ff - relativt rak men liiiite för långt fram. Även här får man ju skylla sig själv så det gör ont...

Har koncentrerat mig så mycket på rakheten och att inte titta ner på honom utan tittat i speglarna, att jag helt inte har sett att han är för långt fram. Det är ju visserligen ingen nyhet att han är långt fram, men jag har helt enkelt glömt bort det nu!
Nu är ju den stora frågan om man ska släppa genom det, det är ju där han "vill" gå,  - läs gärna sanningen - är lärd att gå... Han håller typ samma position hela tiden, vandrar inte mer framåt iaf. Gahhh va svårt det är!

Gårdagens vittringar var iaf svåra men BRA. Riktigt tätt mellan pinnarna. Duktigt sorteringsarbete där jag tagit i alla pinnarna, men markerat en pinne på mitt sätt, väldigt väldigt kort tid. Bra fart, snabbt tvärsäkert beslut och helt tuggfri med bra grepp om pinnen på invägen, YES!

Bosse gjorde lite ff som var ganska ok, måste bara komma ihåg att köra mer helhet och uppgiftstänk på honom. Han låser sig lite i belöningstänk och jobbar inte helt genom olika rörelser. Annars var det bra attityd på honom. Han gillar numera starkt å göra saker och är extra mallig då han får vara med och visa saker på jobbet! ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar