fredag 11 november 2011

Evighetsmaskin

Känslorna i träningen går verkligen upp & ner...

Första passet med Sheger fria följ gick jag igår nästan i lyckorus. Det kvittade vad jag hittade på så höll han position, rumpan åkte ut nån gång men den åkte in igen, yes - det har inte hänt förut!
Hans attityd var underbar, såg glimten i ögat - tror du jag går på den lätta, he he...
Höll på i minst 30min med fritt följ och kan bara återigen konstatera vilken fantastisk hund jag har. Han ställer upp till 100% hela tiden. Tänk vad härligt det skulle vara om alla träningstimmar ger lite frukt.

Körde oxå app.dir med fokus på konskicket, - bra driv. Just nu är farten lika bra till kon som till apporterna. Lite skillnad efter gripandet - då spättar han på lite till!

Körde två vittringar. Mycket täta pinnar. Första låg längst ut till vänster. Han startar alltid från det hållet och plockade direkt utan att kolla några andra pinnar. Nästa låg tvåa från höger och snabbt säkert arbete och även denna gången lämnar han pinnen utan tugg eller omtag!

Avslutade med en fjärr som han gjorde jättefint - älskade lilla hund!

Hörde "Evighetsmaskinen" på radio i morse, stämmer bra på Sheger & vårt ff det!
Det går hit, det går dit. Det går runt en liten bit...
Den startar på ett kick. Det är en makalös manick.
Det är en EVIGHETSMASKIN!



Bosse är långt i från en evighetsmaskin, men han var duktig igår.
Tränade ff - luftig. Däremot bra fjärr och han lyssnade på varje
app.dir och valde rätt håll!
Lilla go Bo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar