fredag 11 november 2011

Spegelberoende..?

På förmiddagspromenaden tränades oxå lite ff. Skum känsla att inte ha speglarna att titta i... Har nog blivit beroende av dem för det var änna lite läbbigt å gå utan, lixom livrädd för å belöna fel.

Var å bytte däck på bilen sen iväg till jobbet för lite egna aktiviteter.

Började naturligtvis med Sheger och det är för att han ska ha två pass medans Bosse än så länge bara pallar ett. Gjorde en uppvärmning med  mycket förstärkta vänstervändningar för att sedan gå in i gruppmomenten, platsliggning först.
Han låg ca tre minuter och jag gick ut. Nu när det är mörkt ser man fint in genom fönstren utan att synas själv, perfekt! Störningar genom att annan personal gick i köket och ut å in i dörrar, ljud från ivriga dagishundar som gick hem å det brydde honom inte. Huvudet nere hela tiden.

Klev direkt till sittandet och nu fick han sitta i sina två minuter och det enda han gjorde var att titta in i spegeln en gång, fin grabb det!
Sen mera träning av fritt följ och fritt följ... Tränade oxå övergångar till Z, och idag gick alla bra utan aktivitetsökningar!

Körde på med apport dirigering och de var bra idag oxå. Hoppapport med trä och avslutade med en fjärr där han tänkte helt fel i första skiftet... Backade bandet och då var den fin igen! Kan nämna att jag kör fjärren på det hala golvet i köket och nu börjar han fixa det bra!

Bosse gick lite fritt följ för att sen ligga en enkelplats när jag gick ut och gömde mig. Låg ca 1½ min sen gick jag tillbaka.
Fortsatte med apportdirigering och nu börjar han få riktigt bra "sug" till konen! Är dock lite för snabb till att bestämma sig för vilken han chansar på att jag ska be honom ta... Tycker det i dagsläget inte gör så mycket för attityden är fin och han vill göra rätt, tänker bara lite snabbare än mig...
Körde några fina hoppapporter och avslutade med en ganska bra fjärr.

Finns hopp för att det blir lydnadshund av Bosse oxå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar