måndag 18 februari 2013

Igång igen!

Nu är vi äntligen igång med träningen igen! Blev ordentligt sjuk i influensa efter landslagslägret och var totaldäckad drygt en vecka. Veckan efter bestod sen mest av korta promenader, med betoning på KORTA, ungefär 15min var det som det fanns ork till. Sen tog luften totalslut och det var bara å stappla till soffan... Det har tagit på kondisen på både mig och grabbarna.

Förra veckan startade vi igång med lite lätt träning typ ff, Z och fjärr är det enda jag orkat med... Korta pass med hög belöningsfrekvens stämmer dåligt överens med hur vi brukar träna. Märker faktiskt att bägge grabbarna snabbt ändrar från sitt härliga träningstänk med fokus på uppgifter till att det viktiga blir endast att få i sig så många karameller som möjligt...

Idag tog jag mig i kragen och satte upp ett helt vanligt träningspass, med en full elitplan. Det var som vanligt baserat på uthållighet med lite klurigheter. Sheger behövde inte många minuters träning innan han släppte karamelltänket och började fråga vad nästa sak var, härligt!

Den mer orutinerade Bosse har trots två ganska långa pass idag inte helt släppt tanken på att man kan få "nästan gratis karameller" istället för att anstränga sig fullt ut. Hoppas på en förändring vad det gäller honom i morgon!

Hur som helst så känns det otroligt bra att orka träna igen. Hoppas att vädret kommer att vara snällt framöver, då är det härligt med träning utomhus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar