måndag 8 oktober 2012

Landslagsläger

Helgen som var har tillbringats på ett trevligt landslagsläger i Dalarna. Tycker det var kul att vi blev inbjudna fast vi inte kunnat prestera nåt sedan VM!

Det är liksom en märklig känsla att behöva "prova sig fram" med Sheger för att se hur mycket han orkar. Han har ju aldrig nånsin bangat för träning. Men de sista veckorna efter återbesöket hos veterinären då han blev friskförklarad har varit ett enda stort analyserande från min sida... Efter den här helgen har jag slutat med det för bulldozern är tillbaka!

Det blev mycket helhets- och störningsträning under helgen. På lördagen gick Sheger två hela elitprogram. Ett med belöningar och det sista helt tävlingsmässigt. Därefter blev det lite mer apporteringsdirigeringar med störningar. Sånt han tyckte var svårt innan han blev sjuk, var tydligen fortfarande svårt ;0)

Söndagen blev det mer vittring och dirigeringsapporteringar, dessutom gick vi även ett helt träningspass med fritt följ. Fokus låg inte på teknik utan att han skulle hålla sig någorlunda lugn med hetsig närgången tävlingsledare. Trots att han till och med trampade på TL's fötter då hon inte hann undan så släppte han inte fokus! Dutti grabb det! Visst tekniken satt inte men det var heller inte väntat, det kan jag gni på med själv. Jag ville endast åt störningen.

Jag är jättenöjd med all träning och nu vet jag att han orkar. Så nu laddar vi på igen!

Bosse fick vara med den här helgen och det var hans första riktiga besök i vuxenvärlden ;0)
Tränade lite med honom i pauser och det gick ungefär som förväntat. Vissa saker är megasvårt och andra skitlätta. Det varierar oxå på olika dagar. Det varierar alltså mellan olika moment. Han är långt från stabil men det ska han egentligen inte vara än. Vi kör mest "lyssna träning" just nu! Han har lite för mycket egna meningar om hur saker ska vara. Just nu bygger jag in en liten gnutta osäkerhet i momenten och hoppas det ska hålla honom öppen i skallen framöver.

Har anmält Sheger till några fler tävlingar i år men Bosse får vänta till nästa år. Det känns återigen som om Sheger måste få sin chans och Bosse's kommer längre fram. Hoppas vi hinner innan han blir pensionär...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar