tisdag 19 juni 2012

En olycka kommer sällan ensam..?

Man kan undra om det är sant att olyckor/tråkigheter kommer i omgångar om tre..?









I så fall borde jag ha fyllt min kvot för en stund nu!
Arbetslös - Sheger sjuk - Knäpp bil

Allt har lyckats hända inom 4½ vecka. Alltihopa riktigt kostbara saker och jag har dessutom ännu inte fått besked från A-Kassan om att det är ok med min ersättning...

De två första har jag redan skrivit om och läget på dem är fortfarande oförändrat. Vad jag inte har berättat om är bilen. På väg hem i söndags började bilen krångla. Om det är nåt jag verkligen menar så är det att bilar lixom bara ska funka!

Gul varningstriangel - MOTORSYSTEM - service erfodras, ghaaaa! Bilen blev därefter helt kraftlös och det var ett par backar jag tvivlade på att jag skulle ta mig uppför... Tog lååååång tid hem.

Jag har haft samma meddelande en gång förut och då gick det över av sig själv och inga felkoder kunde avläsas... Gårdagen var fylld med annat och det var först idag jag hade möjlighet å få kolla av bilen. Åkte till min vanliga milmekare, men idag kunde de inte hjälpa mig eftersom den vanliga felsökningen inte visade nåt, Volvo måste då läsa av koderna.

Åkte till Volvo och där var det 14 dagars väntetid om man inte ville ta en sk. akuttid. Dvs. lämna bilen där tills de har tid för den. Det sistnämnda var ju det enda alternativet och därimellan hade jag oxå hunnit bli rejält uppskrämd. Om det var fel på mitt kretskort som visade felkoder, då kostar det ca. 14000kr.
Men innan jag kunde lämna bilen där var jag först tvungen å köra hem hundarna, eftersom Sheger ska hållas still å inte kan promeneras den sträckan. Hem med hundarna och ut i bilen igen. Då har lampan slocknat! Framme på Volvo så får jag då besked att då är det inte alls säkert att de ser nåt, så det var bara å åka hem igen...

På nått vis känns det som om jag tjänade 14000kr. Men om jag gjorde det så måste jag ta bort en "olycka" och då väntar fortfarande nåt... Skulle ha varit bättre om det var nåt litet & billigt fel på bilen.

Några lugna veckor skulle inte sitta fel nu!

1 kommentar: