måndag 6 maj 2013

Ny bil och bur

Idag var stora "bilbytardagen". Lite nojjighet och separationsångest infann sig när det var dags att säga hej då till Volvon. Den har fungerat utmärkt under de fyra åren jag haft den och vore det inte för att jag vill åka billigare så hade jag inte bytt! Har stora förhoppningar att kunna dra ner ordentligt på bränslekostnaderna med nya bilen...

Vill passa på att berömma Biva Karlskoga för sin smidighet och hjälpsamhet med bilbytet. Dessutom är Ove och Anders trevliga även mot "tanter" som ska handla bil, uppskattas! Fick även hjälp att koppla in telefonen i bilen, vet inte vem som var gladast när vi fick till det på första försöket. Ove's kommentar var obetalbar - det funkar ju!!!

Så hastade jag in till Karlstad för att hämta nya buren till bilen. Som jag har våndats för att det inte skulle bli bra, att grabbarna skulle få dåligt med plats, men nu kunde jag direkt lugna mig. Det blev bättre än jag trott, skönt!

På genvägen tittade jag in till Lillemor på en kopp kaffe och för att önska lycka till på VM. Det har varit en händelserik dag, jag är helt slut - go'natt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar