torsdag 2 maj 2013

Bakdömning, premiär på kulan och fina muskler!

Igår på 1Maj bakdömde jag på Degerfors BK. Tycker det är jättekul, men oh så svårt det är att inte bara bli "felsökare". Jobbigare än man kan tro det där med att hunden är under bedömning hela tiden på plan...

Efter Degerfors BK åkte jag till min klubb och började förbereda inför onsdagens kurs. Grabbarna fick träna lite fritt följ och några tunnlar. De tycker plötsligt oxå att stegen är dödsfrän igen. Det har varit stegförbud under tiden det är is och halka så nu är nog det lite nymodigt igen... De traskar upp så snart jag vänder ryggen till, tydligen är de inte så noga att kolla om det är höger eller vänstertrafik.

I förmiddags flyttade jag 46'an från mamma och pappa till klubben. Den ska få stå där över natten så åker vi på på en lite tripp till helgen. Glädjer mig!

Sheger har precis varit på en genomgång av sina muskler. Jag är jätteglad för han var mjuk, fin och hade inga låsningar/spärrar nånstans. Nu kan vi plocka fram cykeln och förhoppningsvis oxå hälsa på lite får och valla igen. Längtar faktiskt efter det oxå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar