lördag 4 maj 2013

Lördag i Mariestad

Vaknade av mig själv ganska tidigt i morse och hann traska med grabbarna innan de första tävlande hade uppmöte kl. 0800 för brukstävlingarna.

Möjjade med lång frukost och en liten förmiddagslur. Valde att sitta i vagnen å kolla på de som kommit vidare till budföring och lydnad. Det blåser som satan här och jag har ingen mössa med mig...

Mariestad är ju effektiva och tävlingarna var slut 1200. Traskade på nytt med grabben sen tränade vi. Plöjde genom eliten idag oxå med bägge två, får liksom ta tillfället i akt!

Sheger gjorde en del riktigt bra saker, bl.a. inkallningen som enligt mig själv var urläcker! Precis som jag vill ha den och han gjorde det vi jobbat som blådårar med. Vet att tänket inte sitter helt än och förmodligen skulle det vara för mycket begärt att ens tro att det ska sitta igen redan på tävlingen i morgon. Hur som helst har jag nu sett att det GÅR att få till, så nu jäklar ska träningen fortsätta i samma spår! Fjärren var oxå riktigt fin idag, kul att han tänker till ;0)

Bosse körde på i bättre tempo hela passet idag, så jag tror att det var värmen som tog ett litet tag om honom igår. Tror att idag var första gången vi har kört hela programmet, inklusive gruppmomenten, där han inte felat på nåt utan visat upp lite stabilitet, bra Bosse. Registrerade endast ett "fel" då han kom direkt på rätt pinne i vittringen, lyfte, släppte - kollade pinnen bredvid och tog den första igen. Annars är jag nöjd, bra beslutsamhet och målmedvetet tryck. Nån månad till så ska jag nog börja leta tävling till honom oxå!

De fick ett varsitt litet kort "följapass" nu på kvällskvisten. Hade tänkt att köra på lite fart, men det blåser så in i bomben. Det riktigt dånar och hugger i husvagnen. Hoppas det ger sig till imorgon, annars lär det inte bli så trevligt på tävlingsplanen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar