tisdag 10 april 2012

Årets första cykeltur

Riktigt tråkväder idag!

Fyra grader varmt och det har regnat sen jag gick upp. För att klara av att skjuta liiite till på att börja diska tog jag med grabbarna på årets första cykeltur istället.
Trots att man vid hemnkomst kan vri ut kläderna och har två helt genomblöta killar så är det bättre än å tillbringa tid i diskbaljan!














Överraskande nog så var kondisen på dem lite bättre än väntat. Visserligen tog vi det väldigt lugnt så här första gången och de sprang nog faktiskt mest lösa då jag var ganska så själv ute... Tydligen funkar nog hundar ungefär lika som hästar i styrka och konditionsuppbyggnad ;o)
Vi har traskat och gåtränat hela vintern i stället för att bara gå som man vill och förhoppningsvis är det resultatet jag ser nu.

Glädjande var att Sheger verkligen tar ut baksteget i trav. Inte alls som tidigare "stämpelteknik" bara upp å ner i en jädra fart, utan långa bärande breddade steg!

Ingen av den ser väl så där "görlycklig" ut på bilden, men det har inget med cyklandet å göra utan för att kameran kom fram... Om man tittar på dem nu, medans de ligger till tork i hallen, ser de däremot riktigt orättvist behandlade ut när de blänger tillbaka!

Stackars hundar säger jag som nu måste kasta mig över disken...

2 kommentarer:

  1. Hej Lena! Måste få överösa dig med massa GRATTIS till platsen i landslaget! Tjohoo vad roligt, är säker på att ni kommer att lyckas jättebra!

    SvaraRadera