måndag 9 april 2012

Ångvält och Lagom

Överskriften speglar känslan med grabbarna under dagens träning. Vem som är vad lämnar jag åt er att lista ut...

Har varit och packat in lite i husvagnen idag. Känns helt ok att tänka på att det snart är dax för varma sköna kvällar, lite bortatävlingar och campingliv!

Efter lunch tog jag med mig grabbarna och åkte till Kristinehamns BK för träning med Lillemor. Vi tränade i regn/snöslask och lika frusen som man var igår lika blöt blev man idag...

Den senaste veckan har jag inte tränat så mycket ff med Sheger utan det har blivit mest gående med Bosse. Det får jag betala för nu! Hittar vare sig tempo eller känsla??? Känns såååå fel från första steget och får det inte å stämma vilket resulterar i en Sheger som går allt för långt fram, bläää...!
Tänk om man kunde vakna i morgon bitti å få reda på att det fria följet inte längre är ett lydnadsmoment, - halleluja!


I fartmomenten ångar han på, gäller å inte hamna i vägen för då gör det ont... Körde lite olika rutor och det fixar han riktigt bra! Apportdirigeringen gör ví extra knepig då varken avstånd, vinklar eller nåt är som det ska, det gäller å förbereda sig och lyssna om man ska lyckas!
Allt utan ff kändes träningsmässigt bra idag.

Bosse som tävlade Lkl1 igår körde genom Lkl2 med TL idag. Fin grabb, med bra attityd och han känns för dagen väldigt lagom. Avslutade med en vänster elitruta som var riktigt bra!
Borde egentligen kanske försöka tävla honom i Lkl2 så snart som möjligt. Innan "lagom" försvinner...

1 kommentar:

  1. Grattis till bra tävling med Bosse och ha det gött // Lena

    SvaraRadera