tisdag 8 mars 2016

Det här är KIMBO

Har sedan en tid tillbaka bestämt att en av TOTT's valpar ska flytta hit. I kullen blev det en hane och fem tikar. Naturligtvis blir det hanen som blir Karlskoging, för mig finns inget annat alternativ. Genom åren har jag kommit på att jag gillar hanar bättre än tikar, så jag behåller den tanken!

Eftersom kullen finns hos Lisa Hansson och Somollis kennel ända nere i Trelleborg så har jag inte varit och tittat på dem, utan får nöja mig med bilder och små videos. Jag tycker det är på tok för långt att åka "bara" för att titta! Däremot har jag varit och tittat på TOTT's mammas nya valpkull.
Dit är det perfekt avstånd då jag bara bara behöver åka till Sannahed. De är födda två dagar före TOTT's valpar så de passar utmärkt som "substitut"!

Det här är alltså Somollis Kimbo som till dagligdags kommer att kallas KIM.




Det är egentligen konstigt vad anpassningsbar man är... När jag var och tittade på TOTT när han var valp så tackade jag först nej till honom. Jag kunde inte i min vildaste fantasi tänka mig en brun valp... När han i tillägg var korthårig med ståöron och dessutom osymmetrisk och faktiskt ganska ful var det jättelätt att tacka nej. Han var liksom så långt ifrån mitt "ideal" om svart/vit långhårig med fina vippöron som det gick att komma.

Tanken på att välja bort en valp som jag i grund och botten tyckte var riktigt bra, endast pga. hans utseende, plågade mig i några dagar. Sen ringde jag och hörde om han fortfarande var otingad och åkte å tittade en gång till. Jag gjorde lite småtester och var efter det helt säker på att jag inte kunde välja bort en valp pga. utseendet. Då bestämde jag mig att jag ville ha honom och det har jag inte ångrat en enda dag! Nu har jag förlikat mig med färgen och korthår är överraskande praktiskt!

Ska erkänna att jag blev lite besviken när det nu på bilderna av KIMBO kan börja antas att han inte blir korthårig. Kunde nu definitivt tänkt mig ytterligare en korthårig... Jag menar att man är väl inte sämre än att man kan ändra sig!

Bara typ tre och en halv vecka kvar nu, ska bli så skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar