lördag 26 december 2015

Filmsnutt på TOTT 151226

Efter allt julfirande men mycket lugn och ro för hundarna så åkte vi idag in till Örebro och vallade lite. Riktigt bra väder, men för mycket blåst för min smak...

Det är så skoj å träna med Tott! Jag glädjer mig lixom inför varje pass. Han är bara så cool och jag tycker han är riktigt riktigt trevlig för å va så pass oerfaren som han faktiskt är. Han är fortfarande öppen och ganska lättstyrd (i alla fall om man jämför med mina tidigare hundar)
Vi har bockat av några steg i vår träningsplanering och om nu vädret håller sig vallningsbart, då ska vi kasta oss över vårt nästa projekt i träningen.

Sheger han är tack å lov precis som han brukar. Om man inte talar om för honom typ "du gör bara vad jag säger, INGET annat" så dundrar han på, gärna efter influenser av egna ideer. Tålamod har aldrig direkt varit hans starka sida, om det nu inte skulle handla om tackor med små lamm...

Här är en liten snutt av Tott från dagens träning. Filmar i slow så jag ska hinna å se. Ljudet är borttaget för att det blåser så in i bomben, det blir bara för jobbigt att lyssna på.
Vi har börjat lite med att han ska jobba på ett utvalt djur bland de andra. Det är inte så enkelt som det låter då han naturligtvis vill ha kontroll på alla, men övning ger färdighet sägs det ju..!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar