onsdag 23 december 2015

Lite filmad träning

På gott å ont så tränar jag väldigt mycket ensam. Tycker nog att det känns likadant i både vallning och lydnadsträning, - man missar troligtvis en del som sker och det vore ibland trevligt med ett extra par ögon.

Man tager vad man haver och därför fixar jag flera ögon genom att jag filmar mycket. Finns ofta en hel del filmsnuttar med hem, på sånt jag känner att jag vill se fler gånger. 

Här kommer en snutt på TOTT från vårt sista träningspass. Jag har tagit bort ljudet eftersom det blåser så mycket att det dundrar och blir bara jättejobbigt att höra på. Kör oftast i slowmotion för å hinna se det jag tycker jag behöver se. Hur rör han sig runt fåren? Släpper han verkligen i flankerna? Är stoppen rena? Trycker han på där han borde? Är han ren i skallen? Är han bekväm? Hur är det med tålamodet? Ja ni fattar! 

Vill ni titta, varsågod! Om inte, låt bli! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar