torsdag 14 november 2013

Ego Boost!


Nu är det "dan före dan" för imorgon bitti åker vi. Då styrs bilen mot Norge, Lillestrøm och Nordiska Mästerskapen i Lydnad. Det ska bli så skoj och jag ser verkligen fram emot helgen!

Känns som vi är redo. Vi har tränat på utan att gripas av nån - det MÅSTE bli bättre syndrom. Sheger kommer väl förberedd, jag har gjort det jag kan för att förbereda honom och hoppas att han ska få visa upp sin bästa sida. Han brukar inte bry sig speciellt mycket om stök och miljö så jag hoppas naturligtvis att det gäller även i helgen.

"Uppvattningen" började för några dagar sen, här ska nämligen vattendepåerna va fulla ;o)
Avmaskning är gjord och han äter nu tre gånger om dagen istället för två, allt för att han ska kunna tillgodogöra sig på bästa sätt. Kanske lite "plöttrigt", men det struntar jag i, för det känns bra - för mig!

Han tempas två gånger om dagen senaste veckan, jag kan väl berätta att jag inte är hans mest populära person när jag kommer med febertermometern... Slemhinnor kollas oxå... Allt för att jag ska märka om det är nåt galet på G. Minnet efter VM-2012 när han blev så fruktansvärt sjuk när vi kom hem, sitter fastnålat på näthinnan. Jag ska nämligen märka direkt om det är nåt som inte är som det ska med herremannen!

Ja nu är det inte mycket mer att göra än att se till att han är på gott humör och det brukar han liksom sköta själv! Resultatet visar sig under helgen. Nu är det bara å luta sig tillbaka och njuta av att vi får vara med på ytterligare ett landslagsuppdrag.

Bästaste Sheger - TACK för det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar