fredag 22 mars 2013

Inför Malmömässan

Det förbaskade vädret ställer till träningsplaneringen ordentligt! Är det inte svinkallt, så är det storm eller så snöar det på tvären. Om det mot förmodan inte skulle vara nåt av ovanstående, ja då är det tokhalt istället... Gahhhh, blir inte alls den träningen jag hade tänkt!

Vi har tränat på så mycket vi kunnat och det känns "si så där" att åka till Malmö. Dels för att jag skulle önska fler träningstimmar och dels för att det känns som om vi inte har så mycket att tävla för... Vi har just nu för långt upp till toppen på rankinglistan rent poängmässigt. Vad det gäller form och teknik så tycker jag absolut att Sheger visade på sista rankingen att han är att räkna med igen. Det får oxå vara det som återigen blir målet med helgens tävling. Hoppas alltså återigen att få visa upp en fräsch hund som inte "går ur hand" och som vill mer! Tänker inte heller "ge bort" hans poäng pga. några kroppskommandon...

Dessutom har vi nu sista tiden övat på riktigt höga kommandoord, så Sheger kommer inte bli ett dugg förvånad över dem. Om jag inte minns fel så var ljudnivån på mässan förra året helt galen... Kommer troligtvis behöva ta i ordentligt om hundarna ska kunna höra, hoppas bara rösten håller!

Bosse har tränat på fint och jag tycker han markant höjt sin lägstanivå. Dessutom får han numera sällan kortslutning. Hoppas det håller i sig!

Resan till Malmö börjar imorgon med övernattning på ett bokat hotell som jag som vanligt inte har en aning om vart det är, ska ta tag i det idag... Den här gången har jag tur nog att få resesällskap av en träningskompis. Tackar för det, annars är nog över 50 mil en väg, ensam i bilen, gränsfall för vad jag kan klara.

För intresserade har jag hört ryktas om att tävlingen kommer att livestreamas, men vet inte länken!

Fridens liljor!




1 kommentar: