onsdag 27 mars 2013

Clutch at straws..?


Jag är fortfarande jättebesviken efter tävlingen i Malmö, jag skäms inte en gång att erkänna det...

Dessutom är det så att ju mer jag tänker på det desto mer irriterad blir jag! Det leder i sin tur till att jag blir ännu mer irriterad över att jag låter det irritera mig. Öhhh, precis...

Konstigt nog så verkar det som att man alltid ska vara glad efter tävling, oansett resultat, med inställningen att hunden hade iaf. roligt, typ... Tror helgens tävling inte alls var speciellt rolig för Sheger! Däremot tror jag kanske det var en av de jobbigaste han gjort eftersom han var så splittrad. Så även om det verkar vara lite fult att inte vara nöjd med sin hund, så är jag inte det. Finns säkert nån som tycker jag är orättvis, men idag struntar jag i det!

Har grottat ner mig och inte tränat en enda sekund med nån av hundarna sen vi kom hem, har absolut ingen lust. Har inbokad träning i Kyrkekvarn i morgon, tillsammans med Mona, Helena, Lillemor och Diana som jag ska vara med på. Även om det i skrivande stund inte lockar speciellt mycket med träning så ska jag försöka ta mig i den berömda kragen...

Har kollat resultaten från Malmö för att försöka hitta nåt positivt och har iaf. hittat en sak om även om det kanske är att gripa efter halmstrå..?

Jag tyckte ju att känslan i första ringen, som normalt ska vara vår svagaste, med fritt följ, Z och fjärr gick ok. Okey i den förstånd att jag kände att Sheger faktiskt jobbade med mig och inte mot. När jag i efterhand fick se att vi fick 8,5p på fritt följ så var min tanke att domaren troligtvis var av den "toleranta typen". Vi är ju inte direkt bortskämda med att plocka bra poäng på "gå-momenten". Det var för mig ganska förvånande att kolla genom resultaten och inse vårt poäng på ff stod sig ganska bra... Det blev utdelat 1st 10p, 3st 9p och 3st 8,5p varav vårt är ett...

I mitt nackade tillstånd ska jag nu försöka att välja att fokusera på den överraskningen!



1 kommentar:

  1. Förstår att det inte är särskilt mycket tröst men jag tkr ni är så jädra bra! Mina idoler ! / Angelica

    SvaraRadera