fredag 23 november 2012

Det är mycket nu!



Igår körde jag vårt sista "krångelpass" för den här omgången.

Sheger går nu in i en ganska tuff tävlingsperiod med fyra inomhustävlingar på tre veckor. Nu byter jag träningssystem från uthållighetsträning till helhetsträning. Första tävlingen är om en vecka så nu är det hög tid att försöka snickra ihop alla träningsdelarna. Tycker han känns ganska fin och det ska bli väldigt spännande för mig att se om vi klarar att få med oss det vi tränat på in i tävlingarna och se hur han kommer att omprioritera efter några veckor... Just nu är han helt "tuggfri" på alla apporteringar och det räknar jag, tillsammans med en del annat, kommer att förändra sig under resans gång...

Bosse har två veckor till sin nästa tävling. Hade egentligen inte alls tänkt tävla honom innan utomhussäsongen drog igång igen. Men vaddå, man kan väl ångra sig! Vi åker till Björnidet och tränar på att tävla. Vi kommer att stå över gruppmomenten och bara tänka framtidsinvestering.
Han har gjort riktiga framsteg under sista träningsperioden. Inte en enda gång har han "lagt ner" eller blivit "Bosse-tjurig" utan han har tagit varenda svårighet som jag har presenterat med en stor portion humor. Har det blivit fel, och det har det ganska ofta, tycker jag att han typ ser ut som *helvete hur kunde jag gå på den..* och sen har han fortsatt jobba! Lovar gott!

Vi har mycket bra träning framför oss de närmsta dagarna.
I eftermiddag åker vi till Motala och Ditte's träningshall.  Där ska jag ikväll prata om min syn på uthållighetsträning. Sen blir det inomhusträning under resten av helgen.
På tisdageftermiddag ser jag fram emot träning i Kungsörshallen tillsammans med "Katrineholmarna" & Lillemor.

Dags att börja packa, igen...

1 kommentar: