lördag 3 augusti 2013

Träning ja, eller nej...

Borde verkligen ta tag i grabbarnas träning, men lusten infinner sig inte helt... Tror det är för varmt och då syftar jag på för mig! Tror inte jag är gjord för aktivitet i varmt sommarväder. 
Vet inte om den låga motivationen hänger ihop med att jag inte har/kommer att ha nån semester i år..? Känns bättre att bara göra det som faller in och ha trevligt när vädret är toppen för de som är semesterfirare. Har i hela juli haft förvånansvärt mycket jobb, både kurser och privatlektioner,  vilket jag naturligtvis är tacksam över. Fränt att så många vill träna hund på sin semester! 
Träningsplanen i Lervik är jättefin och har varit kortklippt hela sommaren, perfekta förhållanden.
Nu inbillar jag mig att det endast fattas lite koncentrationsträning och lite påminnelser för Sheger vad det gäller positionen och följsamheten i det fria följet, hur man hanterar apporter, ingångar och snabba stopp i fart samt att man inte använder för mycket muskler i fjärren. Borde va fixat på ett kick! (hoppas alla förstår ironin i det) Gruppmoment är det oxå ja, gah...

MÅSTE starta upp till veckan då det bara är två veckor till nästa tävling! 

Vi har mest lattjat runt, och det är iaf. ingen som ska säga att grabbarna inte är simtränade i år, för det är de! Riktiga blötdjur! 
De gillar verkligen att blöta ner sig och vid utebliven hjälp från mig så går det utmärkt att själv "tappa" bollen från bryggan och sen hoppa i plurret efter den... 
Idag har vi dock inte simmat utan varit vid husvagnen i Örebro. Hade en svag tanke om att valla lite, men när sommarens varmaste dag (30grader) skulle dyka upp idag struntade jag i det av hänsyn till både får och hundar! Sitter nu i 46'an och lyssnar till och känner skakningarna som kommer av ett ordentligt åskväder. Brukar inte bry mig men nu är den nära och jag har funderat på om jag ska gå ut å sätta mig i bilen, eller kanske rentav åka hem... 
Viktigt vem som har vilken boll...
Fina Bosse!
Gulle Sheger! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar